Privacyverklaring


De vertrouwelijkheid van gegevens die u aan ons verstrekt is belangrijk voor ons. Dat vertrouwen is

bepalend voor de kwaliteit van onze dienstverlening aan u en uiteindelijk voor het succes van de

medisch behandeling in onze praktijk. In deze privacyverklaring geven wij u informatie hoe wij uw

gegevens behandelen en vertellen wij u over de rechten die u heeft.



Doel en wettelijke basis voor de verwerking


Wij verzamelen uw persoonlijke gegevens voor diverse doeleinden, zoals:

  • het verwerken van uw intake voor, en bewaken van de voortgang van, een medisch behandeling,
  • het verwerken van gegevens in het kader van therapiesessies
  • het voeren van correspondentie met u, het verstrekken van informatie aan u, of het financieel afhandelen van de behandeling.


Wij zullen uw gegevens niet gebruiken voor een ander doel dan hierboven beschreven, tenzij

nadrukkelijk met u vooraf overeengekomen.


Het bewaren van deze gegevens is noodzakelijk voor het uitvoeren van een overeenkomst tussen u

en de praktijk. Ook dient de praktijk gegevens te bewaren om te voldoen aan wettelijke bepalingen

rond vastleggen van medische handelingen en geldende bewaartermijnen.



Welke gegevens worden er opgeslagen en waar?


Van u worden contactgegevens en gegevens omtrent gezondheid opgeslagen. Uw gegevens worden

niet buiten de EU opgeslagen.



Worden mijn gegevens aan derden verstrekt?


Uw gegevens worden verwerkt door een aanbieder van onze medische software (een zogenaamde

SaaS-applicatie). Deze aanbieder is gecertificeerd op het gebied van gegevensbescherming (ISO

27001 en NEN 7510).


Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt, tenzij wij u daartoe op voorhand om schriftelijke

toestemming vragen.



De bewaartermijn


Uw gegevens worden bewaard in overeenstemming met de wettelijk voorgeschreven

bewaartermijnen (15 jaar) voor medische dossiers en de fiscale bewaartermijnen voor financiële

gegevens


Na deze bewaartermijn worden uw gegevens (zowel op papier als digitaal) door ons vernietigd.



Welke rechten heeft u met betrekking tot de verwerking?


U heeft als betrokkene een aantal rechten met betrekking tot de door u verstrekte gegevens.


Het recht op;


Inzage in dossier: U heeft het recht om uw medisch dossier in te zien en/of een papieren afschrift te vragen.

Rectificatie: U heeft het recht om gegevens in uw medisch dossier te veranderen.

Vernietiging: U heeft het recht uw medisch dossier (gedeeltelijk) te laten vernietigen binnen drie maanden na een schriftelijk verzoek daartoe.


Indien u gebruik wilt maken van deze rechten kunt een verzoek richten aan de praktijk op

e-mailadres: logopedie_gemeentemoerdijk@live.nl. Wij zullen vervolgens contact met u opnemen

om uw verzoek juist, volledig en tijdig te verwerken.



Heeft u verder vragen over deze privacyverklaring?


Stuurt u ons dan een e-mail op e-mailadres logopedie_gemeentemoerdijk@live.nl of neem contact

op met S. van Nimwegen op het telefoonnummer 0168-371549.

Mocht dit noodzakelijk zijn kunt u een klacht indienen bij de toezichthouder, de Autoriteit

Persoonsgegevens op telefoonnummer: 0900 – 2001 201.